[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Május. 27., Sze, 23:49:28 CEST

nem, de gondolj bele, ha csak papirmunka kerdese lenne hogy olcso aramrol menjen a legkondi (levegoülevego hoszivattyu), hanyan inteznek el.
es egy total megjosolhatatlan fogyasztasi profilt jelentene, mert osszel ahogy hidegedik az ido, szepen adnak fel a legkondis futest az emberek, es inditanak el a rendes futesuket.

pl az en szituaciom:
-15 fokban kell 9kW a haznak.

kutat furni draga, vegyunk levego-viz hoszivattyut.
ahogy csokken a kulso homerseklet, egyreszt romlik a cop, masreszt (mivel az elektromos telj felvetel kb fix, logikusan kovetkezik) hogy csokken az abszolut leadott teljesitmeny is!!!

tehat egy olyan levego-viz hoszivattyu, ami -15 fokos levegobol folyamatosan le tudja adni a 9kW-ot, az minden egyeb esetben iszonyatosan tulmeretezett! hiszen ez a gep -5 fokban mar nem 9kW leadasara kepes, hanem 12-re, mikozben -5 fokban a hazam hoigenye csak 6kW. mar -5ben duplan tulmeretezett, milyen lehet +5 fokban.

tehat sajat gazdasagi erdekem alapjan, nekem olyan levego-viz hoszivattyut kellene felszerelnem, ami mondjuk -5 fokban kepes a 6kW leadasara. Ez egy fele akkora gep, mint amit az elmu kovetel! azon a par napon, amikor ennel hidegebb van, begyujtanek a kandalloba, vagy elindulna a gazkazan, hiszen nem kapok vissza senkitol semmit ha kiirtom a meglevo gazfutesemet.

vajk