[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 00:51:39 CEST

vajk fekete wrote:
> 1. normalis hoszivattyukban egy kapillarisnal bonyolultabban van
> megoldva a hutokozeg
> tomegaramanak a szabalyozasa, ugyhogy azok a dolgok amiket problemanak
> felsorolsz
> inverter nelkul is megoldottak.

Az jó. Bár az expanziós szelepek nem a teljesítmény-szabályozást szokták
szolgálni, ha jól tudom.

> 2. a duplara meretezett cuccnak minimum a hocsereloje es a kompresszora
> ketszer akkora,
> ami meg is jelenik az arban. kicsit zavarna, ha az elmu barom feltetele
> miatt kellene
> masfelszer dragabb cuccot venni, egyebkent total feleslegesen.

Hát pedig érthető. Ugyanakkor nem kötelező. Épp Te mesélted el, miért is
célszerű, ha ez így van kitalálva.

Szerintem nem a hőcserélők miatt lesz drágább, hanem a kieg cumók miatt.
Pl ha padlófűtés van, azt nem olcsó megcsinálni, és akármivel is fűtöd a
vizet, annak kb ugyanakkorának kellene lennie. A vezérlő elektronika is
hasonló árú kell legyen, a kompresszor viszont valóban nagyobb. Van egy
olyan érzésem, hogy messze nem lineárisan változik az ár a
teljesítménnyel. Ezt amúgy a klímáknál is lehet látni.