[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 12:15:05 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nincs 1-2 milliom hoszivattyura. Kifejezetten az az egyseg van egy darab
> egyik baratomnak, aki hozatta kinabol kontenerben, es hajlando lenne
> eladni nekem beszerzesi aron, 2000$-ert. Ezert vergodok most ezen, hogy
> minden tanusitvanya meg szara megvan-e, eleg-e a lakashoz, vagy ha nem
> tuti a geotarifa ezzel a cuccal, akkor veszek egy gazkazant es jonapot.

Aha, így már világos a felállás.

Mielőtt a gázkazán mellett döntesz, számold ki, hogy mi van akkor, ha a
cucc éjjel a meglevő, hozzáférhető éjszakai tarifáról megy, nappal meg
szükség szerint a nappaliról. Nem is feltétlenül 2:1 arányban, mert lehet
hogy nappal kevésbé kell járjon.

Aztán azt, hogy ha padlófűtés van, az jól szigetelt háznál nem hinném,
hogy 25-28 foknál melegebb vizet igényelne általában. Emiatt az átlagCOP
lehet, hogy eléri a 4-et. 3,1-nél jelen nappali tafiránál vagy ott, ahol
egy kondenzációs kazánnál. Tehát a fenti áramfelhasználás mellett, és a 4
körüli copnál valszleg jóval olcsóbb lesz a fűtés.

Persze mindez akkor, ha nem kapod meg a geo tarifát. Ha megkapod, akkor
meg hát nyert.