[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 13:46:16 CEST

Hofferek Attila wrote:

> 3 lakasos, nemsoka tarsashazza lesz nyilvanitva, mert egyenkent kevesebb
> mint 30 millio, egyutt meg jo sok vagyonadot kene fizetni utana.

Szerintem csak ezért nem érdemes. Ez - ha így kihozzák a szabályt - olyan
ostoba barom módon lett kitalálva, hogy még én is aszondom (pedig ez nagy
szó!), hogy vonja csak vissza a fidesz. Talán még visszamenőleg is vissza
lehet vonni.

A lényeg tehát, hogy itt nem rajtad áll a külső hőszigetlés kérdése. A
falról kéne tudni valamit, aztán itt meg lehet nézni, mit tudhat:

http://koos.hu/2006/10/10/falak-hoatbocsatasi-u-ertekei

> Van körbe eredetileg gyárilag ilyen lágy műanyag vagy kemény gumi
> szigetelőcsík az összezárósó felületeken, és az ablak húsa is elég
> vastagnak tűnik, lehet, hogy nem reménytelen az üveg csere. Azon sokat
> lehetne fogni hőenergiát.

Ha a fal jó, akkor igen. Ha nem, akkor kevésbé fog számítani.

Viszont, ha a födémek közti szigetelés is hiányzik, és alattatok lesz
lakó, az majd fűt benneteket, ha fázós. :-) Ha meg felettetek, akkor ha
szintén fázós, arra kevésbé megy el hő.

Itt jön be, hogy padlófűtés vagy klíma: mindkettő elég egyenletes
hőmérsékletet ad a helyiségekben, nincs hőmérs.gradiens függőlegesen.
Radiátornál meg van, a plafonnál akár hőség is lehet, miközben lent fázik
az emberek meztelen lába.