[Epitesz-barkacs] UV feny vizben?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 19:03:03 CEST

SirLeslie wrote:

> Tapasztalat: a  sötétedős lencsék felhős időben is "müködnek", mert nem
> fényerőre, hanem UV-re aktivizálódnak... aztán, hogy konkrétan melyikre,
> azt már
> nem mondta a látszerész ;-)

Én meg el tudom képzelni, hogy a látható fényre is sötétednek.

Amúgy tegnap meg ma kerestem olyan üveget vagy műanyagot, ami képes az
UV-t 300nm felett biztosan átengedni. Hát vannak ilyenek, boroszilikát az
egyik, ami várhatóan erre már jó, és van a kvarc, ami 200nm-től már
átengedi az UV-t, de egy szaros sík lapot képtelenség beszerezni.

Aztán megnéztem, mit csinál az üveg, és azt találtam a neten, hogy kb
340-360 nm-től már átenged az is. Aztán a P20 adatlapját néztem, és
láttam, hogy 340-420 nm között van a max érzékenysége. Na ezért működik
nekem izzóval olyan jól. Ergo, nem kell görcsölnöm a kvarclap miatt, mert
a sima üveg is megteszi.