[Epitesz-barkacs] UV feny vizben?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 28., Cs, 19:32:21 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.28. 19:03:03 +2h-kor írta:

> Én meg el tudom képzelni, hogy a látható fényre is sötétednek.
>
> Amúgy tegnap meg ma kerestem olyan üveget vagy műanyagot, ami képes az
> UV-t 300nm felett biztosan átengedni. Hát vannak ilyenek, boroszilikát az
> egyik, ami várhatóan erre már jó, és van a kvarc, ami 200nm-től már
> átengedi az UV-t, de egy szaros sík lapot képtelenség beszerezni.
>
> Aztán megnéztem, mit csinál az üveg, és azt találtam a neten, hogy kb
> 340-360 nm-től már átenged az is. Aztán a P20 adatlapját néztem, és
> láttam, hogy 340-420 nm között van a max érzékenysége. Na ezért működik
> [...]

ez mennyire lehet jó ketyere?

*********************
UV sugárzás mérő készülék - Y-B3012
http://www.orvosi-muszer.hu/

Az UV mérő használata:

0-1 szint: ez a szint még nincs hatással a bőrre, biztonságosnak tekinthető. Ha napra megy, nem kell speciális előkészületeket tennie.
2-3 szint: már kis hatással van a bőrre, de még mindig biztonságosnak tekinthető, elővigyázatosság nem szükséges.
4-5 szint: már hatással van a bőrre, fényvédő krém és napszemüveg használata javasolt. Hosszabb ideig ne tartózkodjon a napon.
6-7 szint: a bőr könnyen leég, fényvédő krém és napszemüveg használata szükséges. Hosszabb ideig ne tartózkodjon a napon, csak az árnyékban.
8 szint: a bőr megég, ne menjen a napra délelőtt 10 és délután 4 óra között.

Elemmel működik

Kis méret
Ár: 3500 Ft
Cégnév: SILYX KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ KFT.
Cím: 1097 Budapest, Gubacsi út 30.
Nyitvatartás: H-Cs:8-15-ig P:8-13-ig.