[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 23:14:38 CEST

vajk fekete wrote:
> szerintem nem egy hocserelorol beszelunk.

Aha. Hát tényleg nem. Azt hittem, hogy a levegő-hűtőközeg hőcserélőről
beszélsz.

Ez a fajta, amiről írsz, tényleg nem olcsó, használják a vegyiparban is.
Van olyan, amelyik rengeteg lemezből áll, és 5 centis kazánlemezekkel
szorítják össze a tetszőleges vastagságú pakkot.

Nos, szerintem ez elkerülhető, nem ilyet használnék nagy nyomásra a víz
felé, hanem csőkígyót tartályban. De ha aszondod, hogy azt szokták, amiről
írsz, akkor nyelek egyet, és kénytelen-kelletlen elfogadom.

Amúgy nem kell hatalmas felület, éppen a folyadék miatt. Gondolj bele,
hogy fogsz egy merülőforralót, és vízbe rakod. Nem fog forrni a víz
körülötte, csak amikor már elég magas a hőmérséklete a víznek. A
villanybojlerekben akár a 80 fokot is eléri a víz, és nem forr a fűtőtest
körül a víz.

Na most, ehhez képest nem nagy ügy jelentősen nagyobb, akár 10-szeres
felületet csinálni, ami azt jelenti, hogy akár 2 fok alá csökken a rézcső
és a körülötte lévő víz hőmérséklet-különbsége. De ki lehet mérni, mik a
tények.