[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Május. 29., P, 00:02:39 CEST

az altalad szamolgatott Ft/kW hoszipkakban tuti ilyen hocserelok vannak. es a 20kW-osban tuti egyszeruen ugyanaz van mint a 10kW-osban, csak ketto. (azaz negy, mert az elpar meg a kondenz oldalon 2-2)

jo kerdes, hogy miert nem vodorben cso modon csinaljak, de gyanitom hogy nem veletlen vannak ilyen komoly feluletek.

pl a csonel a buborekolas miazmas gond lehet. meg egyszeruen a 10kW az nem jatek.

a rez pl ugye 386W/mK
tehat 1m2 2mm vastag rez 1K deltaT mellett 193kW-ot tud. latszik nem a rez lesz a korlat :-)

viszont pl a viz. na az lehet. 5fok deltaT mellett 10kW az 30liter per perc. azt elerni, hogy 30 liter/perc viz oblitse azt az 1m2 rezet, az pl nemtudom mennyire problemas.
ha tenyleg 1m2 es fel centi viz van rajta, akkor az 6m/s azaz 20km/h-val kell a viz menjen.

vajk