[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 05:58:56 CEST

vajk fekete wrote:

> jo kerdes, hogy miert nem vodorben cso modon csinaljak, de gyanitom hogy
> nem veletlen
> vannak ilyen komoly feluletek.

Szerintem a csővel is komolyak lennének a felületek, csak a méret jóval
nagyobb. Persze ez hátrány meg anyag, megértem.

> a rez pl ugye 386W/mK
> tehat 1m2 2mm vastag rez 1K deltaT mellett 193kW-ot tud. latszik nem a
> rez lesz a
> korlat :-)

Főleg, hogy sokkal vékonyabb rezet használnak.

> viszont pl a viz. na az lehet. 5fok deltaT mellett 10kW az 30liter per
> perc. azt
> elerni, hogy 30 liter/perc viz oblitse azt az 1m2 rezet, az pl nemtudom
> mennyire
> problemas.
> ha tenyleg 1m2 es fel centi viz van rajta, akkor az 6m/s azaz 20km/h-val
> kell a viz
> menjen.

Nézd, a bojlerben is működik a dolog, sőt, csinálnak is ilyet. A drágább
gázkészülékeknek van külön kisebb (talán 80 liter) bojlerük, amiben
csőkígyóval fűtik fel a vizet. A csőkígyóban szintén víz áramlik, de az
már a fűtővíz, csak másfelé van keringetve. Marha nagy hőfokkülönbséget
nem engedhetnek meg maguknak. Az viszont kétségtelen, hogy hasonló
feladatra az átfolyó rendszerűek egy szappantartó méretű, az általad
emlegetett módit használják, nem is kicsi hőfokeséssel.

És ez nem is olyan drága ám! Bár a nyomás kisebb, 10bar max. A
teljesítmény nem kicsi, huszonkW. Volt már ilyen a kezemben, nem úgy
láttam, hogy ott bármi keményforrasztva lenne. Nem tudom, hogy gyártják.
Préselt holminak tűnt. Az lehet, hogy ha az egyik oldal a hűtőközeg a maga
akár 40-50 bar nyomásával, akkor már más kell legyen az alkalmazott
anyagok terhelése.

Hirtelen nem találtam a neten konkrét darabokra vételi lehetőséget, így
árat sem.