[Epitesz-barkacs] halogen vs xenon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 11:48:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy 55Wattos 6 - 8500K-s  kékbúrás halogén ("xenon fényű")
> és egy
> 35Wattos xenon  ugyanolyan hatást vált-e ki az
> emberi szem szempontjából, ha nem áruljuk el a delikvensnek,
> hogy melyik a halogén, és melyik a xenon?
> (azaz pl. bal reflektorba halogén, jobb reflektorba xenon)

Szerintem jelentős lesz a különbség, mert a halogén izzónak a fénye
hőmérsékleti sugárzásból indul ki, és biztos nincs oda rakva olyan szűrő,
ami után az a végeredmény jön ki, amit a xenon tud. A xenonban ív ég, és
az ott lévő anyagok vannak plazma állapotban, és az ő szinképvonalaiknak
megfelelő fény jön ki. Az izzóból meg folytonos spektrum (ez volna a
hőmérsékleti sugárzás sajátja), amit lehet így-úgy torzítgatni.

Jó, az emberi szem nem spektroszkóp, de meglepne, ha bárki is nem venné
észre a lényeges különbséget.
Arról nem is beszélve, hogy ugyanahhoz a fényhez az izzó oldalon -
szerintem - messze 100W feletti teljesítmény tartozik.