[Epitesz-barkacs] beltéri hőszigetelés

Zoltán Radó elektro1.zrado at t-online.hu
2009. Május. 29., P, 15:30:51 CEST

Sziasztok!

Adott egy panellakás. Mivel a hálószoba hamarosan gyerekszobává változik, így a
kénytelenek leszünk kiköltözni a nagyszobába. Felvetődött a gondolat, hogy "kiköltözünk"
az erkélyre... Az erkélyajtó/ablak kombót kitolnám a homlokzati fal síkjáig, így maradna
valamennyi erkély is, de nyernénk valamennyi teret.

Az erkély szerkezetét ugy kell elképzelni, mint egy két végén nyitott dobozt, amit félig
betoltak az alsó és felső födém közé. Ha kitolom a ajtót/ablakot, akkor az erkély vasbeton
oldalai (+alja+teteje) ugye hőhídként fog "funkcionálni", ami nem szerencsés, tehát
szigetelni kellene.

A neten olyanokat találtam, mint Inhemiwa hőszigetelő panel, illetve kőzetgyapot+párazáró
fólia+gipszkarton. Ezeket a falakra és a mennyezetre el tudom képzelni, de a padlóval
gondban vagyok.

Valami olyan megoldás kellene, ami az ágy súlyát is kibírja, illetve léphető is, hiszen az
erkélyre is ezen keresztül kellene kijutni. Továbbá lényeges szempont lenne, hogy minnél
vékonyabb legyen, mert már így is 15cm-el magasabban van az erkély padlószintje a szoba
padlószintjétől.

Tudtok erre valami megoldást ajánlani?

Mégegy kérdés. Ha a gipszkarton vázszerkezetbe kőzetgyapot kerül, ezt borítom párazáró
fóliával, akkor hogy rögzítem a gipszkartont, hogy ne lyukasszam át a párazáró fóliát a
csavarokkal??

Köszi: Zoli