[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 18:47:26 CEST

vajk fekete wrote:
> Azek a szardiniasdoboz kocserelok is ellenaramuak!

Persze, tudom, ez világos. Véletlen állítottam mást?

> A cop hajhaszas mindenkeppen megeri, mert habar a hocserelo es az
> alkatreszek dragak,
> egy szezonban durva osszeget elkoltesz energiara, par szazalek sporolas
> mar jelentos.
> 10% meg plane.

Na de milliókért?

> Nemtudom a folyadekszintes adagolo hogyan mukodik, de otleteim lennenek:
> rozsdamentes
> az egesz, tehat egy benne levo magneses uszoval lehet detektalni. vagy
> tenyleg, akar
> ablak is lehet rajta. vagy egy merlegen log az egesz..

Ez érdekes módi mindenképpen. Ha véletlenül neked vagy bárkinek van
infója, ne tartsátok magatokban! :-)

> A primer oldalon azert kell szerintem a speci hocserelo, mert nem
> pazarolhatod a vizet.

Szerintem max az energiát pazarolhatom. Egy szarabb hőcserélővel is el
lehet érni, hogy a mondjuk 12 fokos vizet 3-ra lehűtsem. A dolgoban ez a
korlát, nem hűthetem -3-ra.

> Ha mondjuk egy nagy lavorban aztatott spiral az elparologtatod, akkor
> hogyan
> keringteted a primer vizet?

Ezt nem értem. Hogy jön ez elő? Ha már primer víz, és nem lapokból álló
hőcserélő, hanem az a csöves módi, amit említettem, akkor úgy működne,
hogy fent belemenne a tartályba a külső víz melegen, lent kijönne hidegen,
és a nagy csőrugóban a hőszivattyú töltet meg fordítva, lentről menne
fölfelé. A lavór módi azért még nekem is gagyi! :-)
Arra is van mód, hogy abban a tartályban, amiről szó van, belül van egy
mondjuk hungarocell tömb, ami kitölti a belső, felesleges teret, mert ugye
csővel nehéz kitölteni. Így a víz a cső körül áramlik lefelé.

De sok más, kisebb-nagyobb felkészültséggel otthon is megvalósítható
kiváló ellenáramú hőcserélők készíthetők víz-töltet vonatkozásában. Csak a
méret lesz sokkal nagyobb, mint a halkonzerves módinál. De ha netán ezzel
százezreket lehet megspórolni, akkor miért ne? Ha meg csak 1-2 tizest,
akkor az jelentéktelen a hőszivattyú árában. Na de aszondod, hogy az a
leglényegesebb, akkor érdemes agyalni és barkácsolni.

A megboldogult Halász Feri meg is csinált valami ilyesmit, csak nem tudom,
mennyire vált be neki. Persze annak a célja a beltéri felé menő hő
megcsapolása volt melegvíz céljára a bojler elé, ha jól tudom. (Ergo, az
ilyen matatás életveszélyes! :-) )