[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 19:59:29 CEST

vajk fekete wrote:

> Szoval ebben a forumban megy a cop hajhaszas, es nagyon eletszagu amit
> csinalnak, mert
> ok tenyleg csinaljak is.

Ez jó, mert ki fog egyre szélesebb körben alakulni egyfajta
barkács-kultúrája. Emlékeztet a régi szoci időkre, amikor szarból kellett
várat építeni, mert vagy semmi nem volt kapható, vagy ami mégis, az rohadt
drága volt. Most az utóbbi áll fenn. Aztán majd kapható lesz minden olyan
áron, hogy értelmetlen minden barkácsolás.

> Pl a vizoldali hocserelo tema: muszaj precizen csinalni, hiszen pl a
> szarabb hocserelo
> azt jelenti hogy
>  - alacsonyabb hofok miatt rosszabb cop

Ez stimmel.

>  - tobb viz kell, igy nagyobb kut, plane nagyobb nyelokut, vagy nagyobb
> szonda, ami penz

Ez logikailag nem stimmel. Miért is? Ha rosszabb a cop, akkor ugyanannyi
bemenő hőhöz kevesebb hőt kell a vízből kivonni. Ha a víz ugyanannyira van
lehűtve (delta T), akkor kevesebb víz kell. Persze nem ez a cél, ez csak
következmény. Ha a cop véletlenül úgy elcsesződik, hogy 1-re jön ki, akkor
nem is tud a vízből semmi energiát kivonni, csak az a hő megy be, ami a
hálózatból jön. Így kút se kell, átmegy villanyfűtésbe az egész. :-)

>  - tobbet fogyaszt a szivattyu, es a COP-ba ok becsuletesen azt is
> beleszamitjak.

Az előbbi miatt ez sem áll fenn.

Szóval azért hiába építenek abban a fórumban dolgokat, ebből sajna nem
következik, hogy mindent világosan értenek. Ez bármi másban is így van.
(Ez nem korholás akart lenni, csak ténymegállapítás.)

Én is biztos építek olyasmit a szakmámban is, ami működik, de ha elemeznem
kéne minden jelenséget, ami mérhető rajta, lehet, hogy becsődölnék. A
lényeg, hogy az anyag tudja a dolgát, és nem tévesz sosem. :-) Baromi
precízen és megkerülhetetlenül beleprogramozta a teremtő a törvényeit.