[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Május. 29., P, 22:57:23 CEST

szar hocserelo alatt azt ertem, amiben az atfolyo viz nem keveredik rendesen, es nem erintkezik a hutokozeggel, ezert egy resze anelkul megy keresztul, hogy lehulne. bemegy a 12 fok, kijon a 8 fok, de a hocserelo szegeny vegig 6 fokos vizet latott, mert a kimeni 8 fok ugy jon ki, hogy a hutokozeggel talalkozo viz 6 fokos, es ez keveredik a 12 fokossal, ami nem talalkozott a hutokozeggel. a tartalyba csospiralt teszek cuccnal erre komoly az esely.

vajk

From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

Ez logikailag nem stimmel. Miért is? Ha rosszabb a cop, akkor ugyanannyi bemenő hőhöz kevesebb hőt kell a vízből kivonni. Ha a víz ugyanannyira van lehűtve (delta T), akkor kevesebb víz kell. Persze nem ez a cél, ez csak következmény. Ha a cop véletlenül úgy elcsesződik, hogy 1-re jön ki, akkor nem is tud a vízből semmi energiát kivonni, csak az a hő megy be, ami a hálózatból jön. Így kút se kell, átmegy villanyfűtésbe az egész. :-)

>  - tobbet fogyaszt a szivattyu, es a COP-ba ok becsuletesen azt is beleszamitjak.

Az előbbi miatt ez sem áll fenn.

Szóval azért hiába építenek abban a fórumban dolgokat, ebből sajna nem következik, hogy mindent világosan értenek. Ez bármi másban is így van. (Ez nem korholás akart lenni, csak ténymegállapítás.)

Én is biztos építek olyasmit a szakmámban is, ami működik, de ha elemeznem kéne minden jelenséget, ami mérhető rajta, lehet, hogy becsődölnék. A lényeg, hogy az anyag tudja a dolgát, és nem tévesz sosem. :-) Baromi precízen és megkerülhetetlenül beleprogramozta a teremtő a törvényeit.