[Epitesz-barkacs] tisztaviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 30., Szo, 16:08:12 CEST

Zsolt wrote:

> tehát ha fúrnék egy kutat és ha beszereznék egy ilyes RO szűrős cuccot
> akkor
> akár nem is kellene művekes szolgáltatást igénybe vennem ?
> az RO szűrőt csak az ivásra, míg szenes meg egyéb szűrőket a többi
> vízre.

Valszleg megoldás lenne, de hogy drágább összességében, az is valószínű.
Viszonylag gyakran kell cserélgetni a szűrőket.

> a művek víz nálam most ugyan még nem drága, 250 ft/m3, de halottam
> olyat,
> hogy vidéken 690 ft/m3+csatorna 360 ft/m3, na ekkor, már egy kút egy RO
> meg
> néhány más szűrő olcsóbb megoldást hoz.

Az már tényleg húzós ár lenne. Lehet, hogy azért, mert marha messziről
kell vezetgetni kevés helyre, és kis felhasználásra, mert ezeken a
helyeken lehet, hogy amit csak lehet, kútból oldanak meg.

Annak utána kéne pl nézni, hogy mit is jelent mondjuk a nitrátos víz, az
mekkora molekulákkal jár, és arra is jó-e az RO. Minden olyan molekula,
ami kisebb a víznél vagy azonos méretű, az átjut.

> ja, amiket néztem 5-10-20liter/óra, de ha csak ivásra esetleg főzésre
> kell
> akkor elég, meg népes család az ahol óránként megisznak 10 liter
> vizet... :)

Persze, ez erre való. Ennek ellenére nem olcsó. A berendezés 50-100ezer
közötti (van drágább is), és a rendszeres szűrő cserebere is minden
fajtára tizenezer körüli, nem emléxem, csak néztem valamelyik honlapon.

> hát én nem tom, ezt hogy van de saját tapasztalatom, hogy a sima csapból
> kijövő viztől már egy pohár után is erős hányingerem van, míg ugyanezen
> csapvíz forralás után, már ihatóvá válik számomra és akár több pohárral
> is

Valszleg a klórt érzed. Lehet, hogy nem forralni kell, hanem valami
egyszerű vákuumszivattyúval megszivatni, ezzel elveszti csaknem az összes
oldott gázt, közte a klórt is, és máris jó lesz.

Amin nem változtat az ilyesmi, a forralás sem, hogy állítólag baromi sok
női nemi hormon van az ivóvízben a fogamzásgátlók miatt asszem. Mintha
olvastam volna valamit arról, hogy ez már kihat mérhetően a férfi
fogamzóképességre. Akit érint, az foglalkozzon vele. :-)