[Epitesz-barkacs] tisztaviz

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 30., Szo, 20:50:25 CEST

pontatlan voltam, természetesen nem a víz a cukorbetegség oka, bár ezt nem is írtam, ugyanakkor elősegítheti, és még vagy 100 más dolgot is okozhat, illetve elősegíthet, de ezt már több mint 10 éve, középiskolában tanultam, nem emlékszem mindenre, csak azokat írtam le, amikre emlékeztem.

Cukorbetegség:
ha jól tudom van születésóta fennálló, meg szerzett, illetve vagy inzulinhiányt okozó, vagy inzulintúltengést okozó (ez a ritkább, és könnyebben kezelhető szénhidrátdús étrenddel)

Amit írtam, hogy cukorbetegségben is közrejátszhat, az csak annyi, amit tanultam. Az, hogy ezt milyen mechanizmussal teszi pontosan, gondolom orvosok meg tudnák mondani, de azért nem jellemző, hogy valaki olyan hosszan inna desztvizet, és csak azt, hogy ez bizonyítható problémákat okozzon, de ezt megint nem tudom alátámasztani. Egy jobb oldószerben egy oldatban lévő anyagot az oldatból kicsapni nehezebb, és az inzulin pont ezt csinálja, tudtommal magához köti a cukor molekulákat, ezáltal csökkentve a vércukor szintet. Ebben tehát akadályozva van. Ugyanakkor ha több a szabadon lévő inzulin, akkor termelődése csökken. A szervezet nem dolgozik feleslegesen. Ha kevesebb az inzulin, és bevágsz egy nagy adag jégkrémet (vagy cukrot... de mindegy is) hirtelen nő meg a vércukor szint.

Ez pedig mind nem egy percre vonatkozóan, hanem tendenciálisan értem, ha jobban tetszik, hosszú távon.

Ugyanakkor ezek azok, amitől én tartok, nyilván ezértt is jegyeztem meg, és amikor tanultam, akkor sem volt egyik ilyen "betegségnek" tudományos alapja. Talán pont azért, mert a tanárok elriasztják a tanulókat (vagy legalábbis engem) a fogyasztásától. Ugyanakkor úgy tudom, vannak olyan emberek, akik ténylegesen csak desztvizet fogyasztanak, úgyhogy ha valami hatása lesz, akkor hamarosan (érts pár 10 év) lehet, hogy orvosi alapja (vagy akár cáfolata) lesz ezeknek az állításoknak.

Addig viszont én nem fogok rátérni a folyamatos desztvízfogyasztásra. Ugyanakkor sima bolti desztvízzel mosok fogat reggel, este. :)

G.