[Epitesz-barkacs] tisztaviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 31., V, 00:22:46 CEST

Beetle Gery wrote:
> pontatlan voltam, természetesen nem a víz a cukorbetegség oka, bár ezt
> nem is írtam,
> ugyanakkor elősegítheti, és még vagy 100 más dolgot is okozhat, illetve
> elősegíthet, de
> ezt már több mint 10 éve, középiskolában tanultam, nem emlékszem
> mindenre, csak azokat
> írtam le, amikre emlékeztem.
>
> Cukorbetegség:
> ha jól tudom van születésóta fennálló, meg szerzett, illetve vagy
> inzulinhiányt okozó,
> vagy inzulintúltengést okozó (ez a ritkább, és könnyebben kezelhető
> [...]

Nem vagyok hivatott a cukorbetegségekről értekezést írni :), csak mint
érintett, van pár infóm. 2 féle van: 1-es és 2-es tipus. Az 1-esben akár
már fiatal kortól valami miatt elpusztulnak az inzulintermelő sejtek. Pl
autoimmun folyamat miatt. Tehát ennek semmi köze a víz fajtájához, amit
fogyaszt az illető.

A másik pedig ún. inzulin rezisztenciából fakad, ami azt jelenti, hogy a
sejtek a meglévő vércukrot nem tudják a normál inzulinszint ellenére
felvenni. Először csak nő az inzulinszint, később ez sem elég, nő a
cukorszint. Idővel ez is oda vezet, hogy elpusztulnak az inzulintermelő
sejtek.

A jelenség mögött jelvezetési probléma van, de hogy milyen jel, és honnan
hova, azt nem tudom. Kb 4 év múlva jön ki valszleg az a gyógyszer, ami az
eddigiekkel ellentétben nem tünetileg kezeli ezt a betegséget, hanem a
lényegét - láttam nemrég a tv-ben. Magyarok találták ki, már emberes
kísérletek is voltak, de a forgalomba hozásig sok idő telik még el. És ez
még mindig nem a gyökeres megoldás.

Az okát, hogy mitől jön létre, nem tudják. A rizikófaktorokat persze lehet
tudni, de ez nem kizárólagos, csak statisztikus dolog. Nincs köztük a víz.
:-)

> bizonyítható problémákat okozzon, de ezt megint nem tudom alátámasztani.
> Egy jobb
> oldószerben egy oldatban lévő anyagot az oldatból kicsapni nehezebb, és
> az inzulin pont
> ezt csinálja, tudtommal magához köti a cukor molekulákat, ezáltal
> csökkentve a vércukor
> szintet.

Nem ezt csinálja, hanem az inzulin valami segítő anyag abban, hogy a sejt
hozzáférjen a cukorhoz, ami elengedhetetlen tápanyaga. Attól csökken az
inzulin hatására a cukorszint, hogy a sejtek általa fel tudják venni.
Egészséges szervezetben mindig van cukor, kb 4-5 millimol/liter (vagy
18-szor ennyi mg/deci), és ehhez normál inzulinszint tartozik. Az utóbbira
nincs adatom, biztos erőteljesen változik attól, hogy mekkora a terhelés.
A cukor is változik, ilyen jellegű kaja során negyedóra alatt a
többszörösére emelkedik, de egészséges emberben gyorsan vissza is megy (2
órán belül). Cukrot tárolnak az izmok, a máj, végül a zsírokból tud a máj
szintetizálni. Terhelésre először az izmokban lévő használódik fel, aztán
a májban lévő. Ha mindez elfogyott, a zsírokból már jóval nehezebben
állítódik elő. Kövérség: dióda van beépítve, azaz a zsírok könnyen
előállnak, de rohadt nehezen használódnak fel. :-)

Én nem zárom ki, hogy ha valaki desztvizet fogyaszt, akkor akár ez a
rendsze is sérül, de mivel a cukrobetegség baromi gyakori, viszont a
desztvizet ivók aránya nudli, ezért semmi épeszű összefüggésre nincs ok
gyanakodni.

Másrészt, mint írtam, ha az ember megiszik egy pohár színtiszta vizet, az
csak addig az, amíg a szájába nem kerül. Lenyelve máris jóval töményebb
oldat lesz, mint ami a csapvíz. Ebből a szempontból nem látom okát annak
az aggodalomnak, ami miatt bármilyen sejt is fel akarna robbanni. Be is
b...na, hiszen akármikor megeshet, hogy bárki relatíve tiszta vizet iszik.
A gyomor nem csak egy tároló, abban mindenféle anyagok képesek a gyomorba
jutni a szervezetből. Pl ha valaki dugig eszi magát, tapasztalhatja, hogy
elcseszte a tárolóképességet, mert a gyomorba még jelentős mennyiségű (a
kajával összemérhető adag) emésztő folyadék jut, amire már lehet, hogy
kicsi a gyomor. Ekkor van az az érzés, hogy "a fülemen jön ki"... meg
rosszullét, kellemetlenebb esetben hányás.

Az már lehet, hogy rosszabb, ha a szememet áztatom olyan medencében,
amiben RO víz van. :-) Fürdés közben bárki tapasztalhatta, hogy
megráncosodik a bőre, ha sokáig áztatja. A testnedvek messze nem sótlanok,
sokkal sósabbak, mint a medence vize. Szokott belőle probléma lenni?
Szerintem nem nagyon. Pedig óriási nyomás jönne ki ekkor is, ha
kiszámolgatná valaki. Ehhez képest a desztvíz nem valószínű, hogy nagy
különbséget jelent. Órákig ázva a balatonban, se jön létre semmi káros
hatás, max elfárad az ember, vagy kissé energiavesztett lesz, hiszen hőt
is többet kell termelni.

> Addig viszont én nem fogok rátérni a folyamatos desztvízfogyasztásra.
> Ugyanakkor sima
> bolti desztvízzel mosok fogat reggel, este. :)

Nem rossz ötlet.
Én se bíztatok senkit a desztvíz fogyasztásra. Olyan rokonom van, aki RO
vizet iszik, persze úgy, hogy fel van turbózva utólag, maga a ketyere
csinálja. Én nem értek vele nagyon egyet, de az ő dolga. Kóstoltam, hát
nem dobott fel az íze. Állítólag akkor már jobb, ha kissé ki van eresztve.
Arra nem volt idő.