[Epitesz-barkacs] Festék füstöl

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 1., V, 08:13:54 CET

Acs Gabor wrote:

> [...]

Valószínű, hogy alkalmatlan festékkel van befestve. Próbáld ki gázlánggal
egy helyen nagyon felmelegíteni, mintha jól bedurrantanál a kályhába. Ha
úgy is szar, akkor bizony el kell távolítanod róla maradéktalanul. Már, ha
meg akarod tartani a kályhát.

Talán az egyetlen jól járható út a homokfúvás.

Utána, ha tényleg be kell festeni, biztos létezik alkalmas rá, de mind
olyan, hogy ki kell "égetni". Mintha akár kis kézi flakonban, spray
formájában is létezne hőálló festék.

Arra kevés gyakorlati ötletem van, hogy a kiégetést hogy kéne
végrehajtani. Lehet, hogy befűteni a kályhába úgy, hogy nem a földön van,
hanem valami dupla lemezen, és körbe van véve valamivel, ami
megakadályozza, hogy sok hő elmenjen róla, tehát tetőtől talpig az egész
kályha felforrósodjon. Ezt a gyártónak kellett volna megcsinálnia.

Másik lehetőség, hogy úgy kell hagyni, vasfelületűként.

Az ún. barnítás vegyi úton kevéssé járható. (feketés felület jön létre
olvadt nátriumhidroxidba merítés alkalmával, gépészeti alkatrészeknél
használják.)

Azért el tudom képzelni, hogy van olyan módi, amitől a vaskályha felülete
nincs befestve, mégse rozsdásodik, csak nem tudom, mi lenne az.

Ez nem a nyaralóban van? Átmenetileg bármivel, akár direkt villannyal is
lehet fűteni. Én amúgy tutira beraknék egy klímát, aminek az a
jótulajdonsága is megvan, hogy akár távolról vezérelve is be tudod
kapcsolni. Aztán, amikor megérkeztetek, lehet az illúzió kedvéért
kályhával fűteni.