[Epitesz-barkacs] Festék füstöl

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 1., V, 11:23:49 CET

2009.11.01. 8:14 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Valószínű, hogy alkalmatlan festékkel van befestve. Próbáld ki
> gázlánggal egy helyen nagyon felmelegíteni, mintha jól bedurrantanál a
> kályhába. Ha úgy is szar, akkor bizony el kell távolítanod róla
> maradéktalanul. Már, ha meg akarod tartani a kályhát.
>
> Talán az egyetlen jól járható út a homokfúvás.

Lehet, hogy ez lesz.

> Utána, ha tényleg be kell festeni, biztos létezik alkalmas rá, de mind
> olyan, hogy ki kell "égetni". Mintha akár kis kézi flakonban, spray
> formájában is létezne hőálló festék.

Láttam hőállóban fekete, és más színeket is sprayben. De a kiégetésről
ott nem volt szó. amikor a bográcsot, vagy más gyári dolgot kiéget az
ember, azok is szoktak füstölni? Pl. a konyhai sütőmet, és a grillezős
mikrót is ki kellett égetni, azokból baromi kellemetlen, torokmardosó
füst jött. De ez nem új kályha, valaki felújította. A tegnapi begyújtás
után látszott, hogy pár helyen leégett róla a festék, úgyhogy jó
eséllyel nem hőálló. Inkább az érdekelne, hogy ha még egy alkalommal
meghajtom, és már abbahagyja a füstölést, lehet-e káros, pl. rákkeltő
anyag, amit továbbra is ereget magából. Mert ha lejön a festék, aztán
lassan berozsdál, ráérek akár évek múlva is homokfúvatni, most nincs
nagyon rá érkezésem.

> Ez nem a nyaralóban van? Átmenetileg bármivel, akár direkt villannyal
> is lehet fűteni. Én amúgy tutira beraknék egy klímát, aminek az a
> jótulajdonsága is megvan, hogy akár távolról vezérelve is be tudod
> kapcsolni. Aztán, amikor megérkeztetek, lehet az illúzió kedvéért
> kályhával fűteni.
De, igen. Gondolkodtam(tunk Veletek) már a klímán, az lenne a
legkényelmesebb. Azért is kerestem akkor kétcsöves mobil fűtőklímát, de
csak egy helyen, arany árban sikerült találni. Múltkor egy
napot+éjszakát már fűtöttem árammal, az valamivel több, mint ezer Ft
volt. A kályhába a tüzelő szerintem egy ezresből legalább 5-6 alkalomra
elég lenne. A klímás módi a kettő között van. Persze sokkal
kényelmesebb, de nem merek ott hagyni egy ilyen drága cuccot, főleg nem
kültériset, amiről kívülről is látszik, hogy érdemes bemenni érte.

Olyan klíma létezik, amit könnyen rá lehetne kötni egy puffertartályra,
és éjszakai áramból megtankolni? Mármint ami gyárilag ilyen, és nem
milliós hőszivattyúnak hívják...

Gábor