[Epitesz-barkacs] Festék füstöl

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 1., V, 12:19:53 CET

Acs Gabor wrote:

> [...]

Valszleg nem olvastad el a részletes apróbetűt a palack oldalán. Aztán én
is tévedhetek.

Ez is járható út. Valszleg, ha leég szagtalanra, akkor nincs már semmi,
amit ki tudna bocsátani. Főleg, ha úgy égeted le, hogy akkora tüzet raksz
benne, amekkorát sosem fogsz.
Azért próbáld meg valamivel leoldani. Ha nem kromofággal, legalább
nitróval. Ha netán oldja, akkor a zeg-zugokból is ki fogja oldani, ha
ecsettel nyomulsz rá.

A konyhai ilyen-olyan grillezős holmik témája más. Ott van valszleg egy
csőfűtőtest, amit esetleg bezsíroztak vagy valami más trutyi került rá, az
ég le. Ha hozzáférhető lenne, és előre le lenne mosva valami jó
zsíroldóval fémtisztára, ez nem történne meg.

Mostanában, idény végén ugye, valszleg akciósan lehet hűtő-fűtő splitekhez
jutni.

Nem biztos. A kályhás módnál tutira felfelé száll a meleg, tehát sokkal
több megy ki a plafonon, fal felső részén, mintha mindenütt egyforma meleg
van. A klíma ezt megoldja. Hátránya, hogy enyhe légáram lehet a
helyiségben, ezt nem mindenki tűri. Akkor sem, ha sokszor igazán csak ott
érezhető, ahova fúj.

Igen, ez gond lehet, bár be lehet azt úgy dobozolni, hogy valami
kutyaólnak tűnjön. Ha a fal fából volna (nem tudom), akkor nem is érdemes
a falra szerelni, mert zajt csinál, hanem a földbe rögzített tartóra.

Nem tudom, de elég könnyű megcsapolni a beltéri felé menő vékony csövet.
Mágus felkészült rá szerszámokkal... Hajdan volt Halász Feri meg is
csinálta, de csak pici víztartállyal. Ha kicsi az épületecske, és jól
szigetelt, akkor van értelme, mert nem kell óriási tartály. Gondold el, ha
mondjuk egy 3,5kW-ost vennél, ami jár 8 órát éjszakairól (amit tételezzük
fel, hogy zömmel egybe adnak éjszaka), akkor a maradék 16 órára elég
energiát kell gyűjteni. Vagyis a fűtési igény napi átlagban 1,2kW körül
kéne, hogy legyen. Az olyan kicsi, hogy már nem is érdemes vele vacakolni,
de ha mégis, akkor ennek a tartálya kb 40-->30 fok átfogással
1,2*16=19,2kWh=57,6MJ energiát kéne, hogy tároljon. Ehhez meg a 4,2MJ/m3K
fajhőjű vízből 57,6/10/4,2=1,37 m3-es tartály kéne, meg hozzá a
vízrendszer... Inkább legyen a falnak akkora tömege, hogy az tartsa meg a
hőt, nem?

Ahogy már volt róla szó: ha 24 óra alatt 1-2 fok a hülés, akkor 16 óra
alatt kevesebb, és még az is bejön, hogy igazán nem is egybe adják az
éjszakai áramot. Néha van napközben is, nem is egy alkalommal.

Na és emellé persze berakhatod a kályhát, amiben a kerti hulladékot el
lehet tüzelni, meg hát ennek van egy feelingje (vagy hogy kell írni).
Magát a klíma beltérit is el lehet úgy rejteni, burkolni, hogy ne is
látszódjon, hogy létezik. :-) Burkolat le, és a be-kivezető levegőt
szétválasztani. Úgy is meg lehet csinálni, hogy a hangja is jószerivel
eltűnik. A kifújt meleg levegőt egészen a padlószintig is le lehet
vezetni.

A testhezálló feladat pedig egy gsm modul által vezérelt bekapcsoló, ami
esetleg vissza is jelez, hogy bekapcsolt, illetve megoldod, hogy a
véletlen hívástól ne kapcsoljon be... mittudomén, biztos meg lehet
trükkösen oldani, talán még azt is, hogy ingyen legyen. Pl a
számfelismerést felhasználva. Ha értenék a dologhoz, erre biztos
rácuppannék. Pénteken elmentünk vidékre temetőbe meg ismerősökhöz, ezt még
meg tudtam oldani a klímák saját időzítőjével, de ha több napra mennék,
már nem lehet, mert csak 1 napon belül használható.