[Epitesz-barkacs] munkaasztal vilagitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 1., V, 13:29:59 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az erre felszentelt  főfőszagértők akkor blöffölnek :-(

Lehet, hogy senki sem blöfföl, hanem az van, hogy ha kőkemény hálózatra
kapcsolgatják, azt tényleg lehet, hogy nem bírja. Mert úgy kezdődik az
áramkör, hogy valami graetz aztán egy elkó. Talán még valami zavarszűrő
sincs előtte. Na, ha kemény a hálózat, és sikerül párszor fesz-maxban
bekapcsolni, akkor csak a jóisten meg a hálózati reaktanciái korlátozzák
az áramot az elkó feltöltésekor. Nálad viszont aszontad, hogy jó lágy a
hálózat, ha bekapcsolsz valami mackósabb fogyasztót, akkor lekonyul a
fesz. Ha ezt megtoldod azzal, hogy vékony kanócon megy a delej a lámpához,
örökéletű lesz. :-)

Na aztán mitagadás, nem igazán ismerem ezeket belülről. Mintha ebben is
lenne a két végén valami izzószál féle, nem? Ha ez a bekapcsoláskor kell,
hogy fel legyen fűtve, akkor máris érthető, hogy miért nem kedveli a sok
bekapcsolgatást. Ha viszont ilyen nincs, akkor szerintem nem számít.
Eléggé áramgenerátoros jellegű lehet a cső táplálása, és ha hideg, akkor
eleve kevésbé világít, de ettől nem lesz baja.