[Epitesz-barkacs] munkaasztal vilagitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 2., H, 09:24:03 CET

Hofferek Attila wrote:

> Nem nagyon, mindig "változó" és "rossz" magatartási értékelést kaptam :)

Ha a tanarad lennék, én is hasonló értékelést adnék. :-)

> Ahogy emlékszem, akkor, ott, csakönöknek szerettem olvasni, nem utólag.

Na ezt nem értem. Akkor szerettél olvasni ilyen kötelezőket, vagy nem?
Elolvastad, vagy megkerested a neten? :-) Mármint a zanzásított
változatot, amiben minden benne van, amit kérdezhetnek az órán, vagy amire
illik emlékezni.

> Még ezt sem hiszem, egyben az osztályfőnököm is volt, ki akart rúgatni,
> mert azt mondta, hogy útál, én meg elmondtam neki, hogy ez kölcsönös.

Na végre egy pozitívum - az én szemszögemből nézve. :-) (Magyartanár... ha
összefutok bármilyennel, még manapság is érzek valami furát a gyomrom
táján, pedig hát már csak az utolsó vizsga van hátra.)

> Nem kellett, év végén kellett ilyen esszéket írni, hogy például "Mit

Ja, így azért könnyebb! Látom, hogy az idők során rájöttek, hogy ez az
olvasónapló dolog egy jó nagy baromság volt. Amit kitaláltak helyette,
hogy kiderüljön, elolvastad-e a könyvet, az megoldható úgy is, ha valami
zanzát sikerül elolvasni.

Érdekes, hogy az én lányaimnak még kellett olvasónaplót írniuk alsóban, és
azt hittem, hogy ezzel szépen meg is fogják utáltatni velük az olvasást.
Valami aztán változott, mert az egyik lányom rendszeresen volt megróva
azért, mert nem figyelt az órán, hanem a "pad alatt olvasott". Na aztán
egy nyílt napon kiderült, hogy a panaszolt tantárgy alatti olvasás nem
véletlen: ilyen csapnivalóan unalmas, szinte leckefelmondásnak tűnő órát
kevés tanerő volt képes tartani. Arra odafigyelni érdemben a lehetetlennel
volt határos. Olvasás: védekezési reflex lehetett.

Emiatt vagy nem, nem tudom, de ez a lányom sokszorosát olvasta el annak
rövid idő alatt, amit én egész életemben - beleértve az egyetemi
tankönyveket, jegyzeteket is.