[Epitesz-barkacs] 9V-os elempotlo

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 2., H, 23:59:51 CET

SZIGETI Szabolcs  <szigi at ik.bme.hu> 2009.11.02. 22:33:59 +1h-kor írta:

> Hali!
>
> Nem!
>
> A rajzon a poti szerűség Rl a terhelés. Azt akarja jelképezni, hogy rajta
> konstans áram fog folyni, függetlenül az értékétől. Ennek a helyére megy az
> akku.

> A 18-as ábra jó neked. Úgy számolod ki, hogy C/10 legyen a törltőáram, és 14
> órán át töltöd velel az akksit.

oké, akkor viszont  a Vin feszültséget nekem kell kézben tartanom, tehát a Vin=9Voltnak
kell lennie, hogy az akku is 9Voltot kapjon

ha viszont egy 12Voltos trafóról kellene táplálnom a töltést, akkor kell még egy
7809-es is, hogy Vin=12Voltból lemenjek Vout=9Voltra,

és ez a lecsökkentett 9Voltról mehet csak a 18. ábra szerinti áramgenerátor,
amiben a 7805-ös van