[Epitesz-barkacs] Habszivacs masszivabbá tétele

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2009. Nov. 4., Sze, 10:45:00 CET

jhidvegi írta:

> Ezt a párás ablak dolgot azért meg kéne valahogy oldani. Lakótelepi
> lakásról lévén szó, ha jól emléxem, ez nem törvényszerű. Melyik
> üvegfelület párásodik?

    Ez jó kérdés. Jelenleg - spórolás céljából - csak két helyiségben vannak
a jégcsillag fölé tekerve a thermo szelepek: a nagy szobában és az egyik fél
szobában. A konyhában és a másik fél szobában nem fűtünk. ( Konyhában
a tűzhelybe gyújtunk be max. )

    A fűtött félszobában nincs pára ( ha jól emlékszem. ) A fűtetlenben
viszont
tocsog az ablakok alsó része. A konyha szintén nem párásodik, a nagy
szobában
viszont szinte az összes ablakfelület ( az erkélyajtó is ) párás
belülről, kívülről, sőt
a köztes rétegekben is. ;-)

> Szóval obi. :-) (Sosem értem, ilyen listán miért nem írjátok, írják
> sokan ki a hely nevét.)
> És melyiket vetted ezek közül? Remélem, az 5 centiset.
    Nem, egyelőre a 3cm-esnél maradtam, mivel ez egy kísérlet. Ha
beválik, akkor
majd továbbfejelsztem. ;-)

> Éppen fordítva: mivel a hideg ablakfelületre ki fog csapódni a pára,
> ezért a szoba levegője szárazabb lesz, mintha ez nem történne meg.

    Nappal "viszanyerem" a lecsapódott párát. Meg beleheljük, tehát
folyamatosan pótolva van. ;-)

> Ha olyan ablakra kell, ami erkélyre nyílik, akkor én bizony azt
> javasolnám, hogy mégiscsak kívülről rakd fel, és találd ki a rögzítési
> módját. Belülről is jobban néz ki, (függöny meg üvegfelület), és
> teljesen szárazak lesznek az ablakok. Azt már inkább megértem, hogy
> egy olyan ablaknál nem tennéd, amelyikhez nem lehet kívülről odaférni.

       Nem, kizárt, hogy végül az lesz. Majd kikísérletezem...

       Üdv.: Horváth Zsolt