[Epitesz-barkacs] Habszivacs masszivabbá tétele

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 4., Sze, 09:55:18 CET

Horvath Zsolt wrote:

>     Lehet, hogy meg tudnám oldani a huzatot, de mint írtam, az
> ablakaim most is ( napközben is ) folyamatosan párásak. Így
> nem igazán izgat a dolog. ;-)

Ezt a párás ablak dolgot azért meg kéne valahogy oldani. Lakótelepi
lakásról lévén szó, ha jól emléxem, ez nem törvényszerű. Melyik
üvegfelület párásodik?

>     Én egy barkácsboltban vettem ( három betűs nevűben ), darabra. Ott
> csak ilyet láttam. ( 50 x 100 cm ) A vastagság alapján volt több féle
> is.
> 2cm, 3cm, 4cm meg talán 5cm-es is.

Szóval obi. :-) (Sosem értem, ilyen listán miért nem írjátok, írják sokan
ki a hely nevét.)
És melyiket vetted ezek közül? Remélem, az 5 centiset.

>        Mint írtam, ezek éjszakai, belső ablak hőszigetelésre kellenének.
> ;-) Tehát napfény nem nagyon
> fogja érni.

Aha, hát akkor ez nem gond. A folpack azért jó lesz, hogy ne morzsálódjon.

>     Legalább nem kell külön párologtató a fűtés miatt. :-)

Éppen fordítva: mivel a hideg ablakfelületre ki fog csapódni a pára, ezért
a szoba levegője szárazabb lesz, mintha ez nem történne meg.

Viszont, ha sikerül megoldanod, hogy tényleg jól illeszkedjen, de ne
legyen légzáró, akkor annyira le fog hülni az ablakfelület, hogy tócsa
lesz az ablak alatt. Akár több liter is összejöhet egy éjszaka alatt.
Szóval célszerű lenne nagyon jó illesztésre törekedni, hogy ez minél
kevésbé álljon elő.

>     Ezt minden este ( sötétedés után ) kézzel fogom felrakni. Kívülre
> nem szeretném, mert esetleg
> elviszi a szél. Meg nagy hidegben nincs humorom kint kotorászni az
> erkélyen. :-)

Ha olyan ablakra kell, ami erkélyre nyílik, akkor én bizony azt
javasolnám, hogy mégiscsak kívülről rakd fel, és találd ki a rögzítési
módját. Belülről is jobban néz ki, (függöny meg üvegfelület), és teljesen
szárazak lesznek az ablakok. Azt már inkább megértem, hogy egy olyan
ablaknál nem tennéd, amelyikhez nem lehet kívülről odaférni.