[Epitesz-barkacs] segithetek-e egy listatagnak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 6., P, 08:59:53 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> pl. segíthetek-e egyáltalán egy listatagnak, aki pl. egy
> hőszigetelést rakna fel a homlokzatán?
> ( tehát nem vagyok rokona, és nála munkaruhában
> látnak a környékbeliek, és éppen egy dübelnek fúrok lukat,
> amikor megjelenik nála egy munkaügyi főfelügyelő? )
>
> tehát így, ebben a formában talán fel szabad tenni a kérdést?

Igen, és én tudom is a választ: nem célszerű segíteni. Persze a lebukás
esélye kicsi, de ha bárhogy oda kerül a munkaügyi ellenőr, borítékolható,
hogy feketemunkakét fogja értelmezni a dolgokat.

Hallottam már olyan riportot, amiben azt próbálta a hatósági ember
bizonygatni, hogy természetesen a kalákában (családtagok,
ismerősök-barátok körében) végzett munkát nem büntetik, csak hát mikkel
lehet bizonyítani, hogy arról van szó? Még a családtagság csak-csak, de az
idegen?

Talán az mentheti a dolgot, ha a tulaj az alapvető fej a melóban, és van
valaki, aki segít, nem ő hozza az összes eszközt..., na de azt is marha
nehéz lenne bizonyítani, hogy az a betonkeverő, fúrógép... a tulajé.

Más szitu is van, ami nem építkezés, és félreérthető. Pl múltkor sétáltam,
és mellém csapódott egy kutya, mert meg találtam simogatni. Oda-vissza a
sétám végén vagy 1km-en át mellettem/körülöttem volt.

Futott arra egy srác, és már messziről kiabált nekem, hogy "ugye nem jön
oda hozzám a kutya?!" Mondom, hogy nem az én kutyám. Na ettől nem
mondhatni, hogy megnyugodott. Ha egy közterület felügyelő vagy rendőr jött
volna arra, hogy bizonyítom be neki, hogy nem az én kutyám? Láthatóan
hozzám ragaszkodott. Kaptam volna büntit, mert szájkosár és póráz nélkül
sétáltattam.

Sok ellentmondásos viszony létezik, az biztos.