[Epitesz-barkacs] kémény tisztítónyílás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 6., P, 20:56:50 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.06. 20:20:55 +1h-kor írta:

> Na azért ez már nem így van. Egyszer módom volt ott lenni egy felújítás
> utáni kéményellenőrzésen. Felment az egyik, és leküldött egy kamerát,
> aminek a képét lent, a lakásban lévő monitoron a tulaj is láthatta (meg én
> is, mivel ott voltam).
>
> Jól látszott, hogy az alu gégecsőszerűséget egy helyen a kőnyűvesek
> benyomták, és úgy is hagyták, de nem volt olyan vészes, hogy emiatt ne
> vették volna át, bár vacilláltak.
>
> Szóval ezzel a technikával bárki láthatja, mi az ábra a kéményben.

Hofi írta, hogy nincsenek a tisztítóajtók a kéményen
->> erre írtam, hogy nem tud belenézni

---------------
Kocsis Attila a Magyarországi Kéményseprők Országos Ipartestületének elnöke
mondta:

Számos forgalmazó a készülékeihez égéstermék-elvezető rendszert is ajánl.
Ebben az esetben nem nekünk kell megegyeznünk valakivel, hanem a
készülékminősítőnek az ÉMI-vel. Nekünk, kéményseprőknek csak az a
!!!!!!!!!!!!!!!!
dolgunk, hogy időszakosan a füstgázt ellenőrizzük és az égéstermék-elvezetőt
tisztítsuk. Néha nagy a félreértés. Égéstermék akkor keletkezik, hogy ha
valamit elégetünk. Az égéstermék "nem tudja", hogy ő most "C" típusú vagy "B"
típusú készülékben jött létre, csak távozni "akar", magába foglalva számos
káros anyagot. A járatot pedig tisztítatni kell. A vonatkozó rendeletek
szerint a kéményseprőnek mindenfajta alapanyagú, zártszelvényű szerkezetet,
ami arra hivatott, hogy a héjazat fölé vezesse az égésterméket - akár
gravitációs, akár más elv szerint - kötelessége tisztítani, műszakilag
véleményezni, !!!!!!
felülvizsgálni. Ez egy állam által ránk rótt felelősség és kötelezettség.
Ezekben az esetekben vita jön létre, ha a készülékgyártó azt állítja, hogy ő
együtt minősíttette az elvezetőt a készülékkel. Az ÉMI pedig azt mondja, hogy
tessék elolvasni a rendeletet: ez egy olyan !!!!
szerkezet, ami akkor építhető be, ha mi bevizsgáljuk. Mi ebbe nem tudunk, de
nem is kívánunk beleszólni, de folyamatosan kapcsolatban vagyunk az ÉMI-vel.
Változtatnánk álláspontunkon, ha valaki a megfelelő helyen leírná, hogy ezt
nem kell ÉME számmal ellátni. Tudomásul fogjuk !!!!!
venni, és eszerint járunk majd el. De amíg ez nem történik meg, addig mi nem
tudunk mást tenni, mint betartatni a rendeletet.

leírta már valamelyik hatóság azt, hogy XX gyártó YYYY típusjelű
ketyeréje "kéményseprőmentes"?

miért a kisembernek (nekem, neked)kellene harcolnunk a kéményseprőkkel?

ilyen leírást sajnos én még nem láttam :-(