[Epitesz-barkacs] kémény tisztítónyílás

Robi fintarob at gmail.com
2009. Nov. 7., Szo, 09:42:04 CET

Sziasztok!

Egy vékony saválló lemezajtó. Az ajtó mögött valami hőszigetelő felület. Az
ajtónál körbe keskeny hőszigetelő, tömítő szgetelés. Az ajtó fülekkel van
rögzítve a tisztítónyílásban. A kémény be van pucolva, annak neki van nyomva
az ajtó. Tudtommal nem kell a pucolás és ajtó keret közé szigetelőanyag.
Gyakorlatilag az ajtó keret és a pucolás között nincs levegőzáró szigetelés,
csupán az illesztés az amire bízva van a levegőáramlás. Még annyi, hogy
szemből is neki van húzva csavarokkal  a kéménynek.
A tisztítónyílásba nincs lemez. Papíron a kéményhez nem nyúltam - 30 éve
épült kb., ezért nem lemezeltem be sem a kéményt, sem a tisztítónyílást,
csupán belülről pucoltam és malter nem csak a tégla alatt és fölött van,
hanem közte is.

A régivel nem tudom én sem mi a gond, - csupán nem szabad új kéményekbe
beépíteni és kevésbé mutatós - annyi talán, - saját gondolat - ha robbanik
valami a kéményben a régi ajtót könnyen kinyomja a légnyomás, az új
lemezajtó már zárható kulccsal...

Nálam az ajtó nem melegszik, mert jó a huzat. Egyrész azért, mert a hátulján
rajt van az a pár cm vastag hőszigetelés, másrészt a huzat miatt sztem ott
"vákum" képződik.

Én személy szerint nem támogatom a köracél bélést, elsősorban azért, mert
visszafolyik a víz rajta. Régen nem folyt a kémény aljából víz. A sógorom
vödröt tesz a kémény alá, a másik sógornőm virágot tolt a kis csövecske alá.
:)

R.