[Epitesz-barkacs] télikert

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 7., Szo, 15:06:25 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem se, de nehéz terep egy ilyen csupaüveg télikert. Nem
> úszható meg az árnyékolása sem, mert ha kicsit is kisüt a nap,
> pillanatok alatt erős trópussá válik. Ha meg nem süt, muszály fűteni.

Megoldás: alá vagy valahova kell telepíteni egy óriási tömeget, amit
átjárhat a levegő valami ventivel. Ezügyben nyilván sokféle konkrét
megoldás lehetséges, de ha sikerül vele a napi középhőmérséket körüli
kóválygást 1-2 fok alá csökkenteni, akkor egész jó lehet. Persze nyáron
célszerű tényleg erősen árnyékolni, mert több fokkal mindenképpen magasabb
átlaghőfok várható, mint kint.