[Epitesz-barkacs] télikert

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2009. Nov. 8., V, 00:36:48 CET

Pontositok:

egy epulet eleme egy nyitott, de arnyekolt terasz, tehat felulrol
massziv epuletszerkezettel zart. a teraszmeg hosszabbitasa uvegv.
muanyagfelulet, illetve az alatta levo szintén alappal biro terasz
oldalainak lezarasa is uveg v muanyag. az igy keletkezett ter az epulet
szerves resze,kozvetlen kapcsolattal az also szint nappalijahoz, amely
jelenleg is eleg nagy ablak feluelettel rendelkezik, megpedig azon
szabaly ertelmeban, ahol a helyiseg alapteruletehez benapozasilag a
fedett teraszt is hozza kell szamolni..

a kivitelezes termeszetesen megoldhato epitesi engedelyesegyeb macera
nelkul is (a a kutya sem latja telken kivulrol), de sajat
komforterzetuk, futesszamlajuk erdekeben kellene okosan kivitelezni.

illetve elkepzeles a keletkezett ter eletvitel szeru hasznalata, tehat
ott alacsonyabb homerseklet kialakitasa nem jarhato.
a nyari meleg es belatas ellen vedene a folia, illetve a kivulre szerelt
  lenyithato textil arnyekolo.. (majd az is lenne)

sajat erzesem szerint is nehez megoldani a kerdest teliuvegezes eseten.
javasoltam a reszleges fuggoleges tagolast, de az tovabb rontja a
bevilagitast, illetve a ter kulvilag fele nyitottsagat, mint alapveto
elkepzelest.

rengeteg irodalomban lathato effele megoldas, fokent a minimal stilusu
epuletek koreben.. elegans... de vajon ezek hogy felelnek meg az
eloirasoknak es a gazdasagos uzemeltetesnek ?
avagy megint csak nalunk vannak bunko modon brutalisan tullihegett
szabalyok, amik szerint csak kockahazak epithetok lores ablakokkal?