[Epitesz-barkacs] télikert

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 10:03:43 CET

Erdos Zoltan wrote:
> Pontositok:
>
> egy epulet eleme egy nyitott, de arnyekolt terasz, tehat felulrol
> massziv epuletszerkezettel zart. a teraszmeg hosszabbitasa uvegv.
> muanyagfelulet, illetve az alatta levo szintén alappal biro terasz
> oldalainak lezarasa is uveg v muanyag. az igy keletkezett ter az epulet
> szerves resze,kozvetlen kapcsolattal az also szint nappalijahoz, amely
> jelenleg is eleg nagy ablak feluelettel rendelkezik, megpedig azon
> szabaly ertelmeban, ahol a helyiseg alapteruletehez benapozasilag a
> fedett teraszt is hozza kell szamolni..

Ha jól veszem ki a szavaidból, ez egy meglévő ház, aminek van egy terasza,
és ezt akarják beépíteni ezzel az üveges vagy műanyagos módszerrel.

Hát szerintem, ha a ház eredetiben megfelelt minden előírásnak, ez még
akkor is javít a helyzeten, ha csak egy üvegréteg van, az se mindenütt
zár. :-) Ahhoz meg kinek mi köze, hogy valaki ott aludni is akar,
nemdebár?

Na persze más kérdés, ha a felhasználó is azt szeretné, hogy ott fűtve is
legyen a tér, és ne kerüljön sokba.

Ha nem követelmény a mindenütt való tisztán kilátás, akkor szerintem
egészen megvalósítható ez a két felület (aminek az anyaga tetszőleges)
között kihúzott több fóliaréteg, és az így keletkezett rétegek közötti
12-16 mm közötti légréteg. Már csak azt a folpack-szerű fóliát kéne
megtalálni, ami levegőben vagy argonban bírja a napfényt is akár.

A két szélső réteg pedig lehet egyaránt üveg vagy polikarbonát. Csak arra
kell nagyon vigyázni, hogy az egész szendvics tutira tömített legyen, de
ha nem is tökéletes, belülről legyen a tömítettebb.

És az a módi, amit említettem is, hogy acélváz, amit aztán legalább kívül
kiválóan lehet hőszigetelni valami hungarocell profil ráragasztásával,
szerintem szintén járható. Főleg, ha ez kívül-belül megvan, akkor
esztétikai probléma se nagyon lép fel.