[Epitesz-barkacs] télikert

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Nov. 8., V, 08:01:13 CET

Mágus Bérprogram Demo  írta 8 Nov 2009  7:41 levelében:
> nem semmi igény :-)
Teljesen reális igény

> jó nagy igény ez is ....
Ez se földtől elrugaszkodott

> szerintem a szabályok lennének a legkisebb gond ebben az esetben
> a gazdaságos üzemeltetés ( a -15celsiusban elvárt bels~N +23celsius
> elvárása ebben az üvegházban termosztátokkal vezérelve a 0,5 fokos
> pontosságot ) már behatárolhatja az egészet, brutális szabályok
> nélkül is
Nem igazán látom, hogy mi ebben a műszaki probléma?
A régi házunkon, ami a 80-as évek első felében épült, kb. 20 m2
üvegfelület volt, délnyugati tájolással. A kor színvonalán készült
hőszigetelő üvegekkel 6+12+6 szerkezetben. Szerintem nemigen lehetett
k=2 alatt. A nappaliban is padlófűtés volt, ami simán kifűtötte.
Annyi volt a furmány, hogy az ablakok alatti 1 m-es sávban sűrűbben
fektettük a csöveket, mint a szoba közepe táján.
A 0,5 fokos stabilitás már eleve a padlófűtés és a bimetallos
termosztát miatt nem volt tartható, de akkoriban cél se volt.
Borult időben tökéletesen működött, amikor kisütött  - bocs, besütött
- a nap, akkor felszaladt 25 fokra. Mindössze az üvegfelületek
árnyékolásával kezelhető az ilyen probléma. Ha nagyon nagyok az
igények és a pénztárca, lehet motoros külső árnyékolókat szerelni,
amit automatika vezérel.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu