[Epitesz-barkacs] télikert

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 8., V, 07:41:49 CET

Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2009.11.08. 00:36:48 +1h-kor írta:

> [...]
> szerves resze,kozvetlen kapcsolattal az also szint nappalijahoz, amely
> jelenleg is eleg nagy ablak feluelettel rendelkezik, megpedig azon
> szabaly ertelmeban, ahol a helyiseg alapteruletehez benapozasilag a
> fedett teraszt is hozza kell szamolni..
>
> a kivitelezes termeszetesen megoldhato epitesi engedelyesegyeb macera
> nelkul is (a a kutya sem latja telken kivulrol), de sajat
> komforterzetuk, futesszamlajuk erdekeben kellene okosan kivitelezni.
>
> illetve elkepzeles a keletkezett ter eletvitel szeru hasznalata, tehat
> ott alacsonyabb homerseklet kialakitasa nem jarhato.

nem semmi igény :-)

> sajat erzesem szerint is nehez megoldani a kerdest teliuvegezes eseten.
> javasoltam a reszleges fuggoleges tagolast, de az tovabb rontja a
> bevilagitast, illetve a ter kulvilag fele nyitottsagat, mint alapveto
> elkepzelest.

jó nagy igény ez is ....

> rengeteg irodalomban lathato effele megoldas, fokent a minimal stilusu
> epuletek koreben.. elegans... de vajon ezek hogy felelnek meg az
> eloirasoknak es a gazdasagos uzemeltetesnek ?
> avagy megint csak nalunk vannak bunko modon brutalisan tullihegett
> szabalyok, amik szerint csak kockahazak epithetok lores ablakokkal?

szerintem a szabályok lennének a legkisebb gond ebben az esetben

a gazdaságos üzemeltetés ( a -15celsiusban elvárt belső +23celsius
elvárása ebben az üvegházban termosztátokkal vezérelve a 0,5 fokos
pontosságot ) már behatárolhatja az egészet, brutális szabályok
nélkül is

szerintem a napi 24órában járatni kellő hőcserélők, ventillátorok
napi áramfogyasztása sem piskóta lenne a 0,5celsius betartásához,

és a hőpuffer mérete is elég nagy lenne