[Epitesz-barkacs] voltmero re: kvarccso elotete

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 10., K, 08:57:11 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.11.10. 07:21:18-kor írta:

> ?????
>
> a hodrotos az egy arammero. ampert mer. igazibol nincs wattos meg meddo
> aram, az aram az ampermero szemszogebol az aram es kesz. a szlengben
> mondanak olyat,  hogy meddo aram, de az is rendes aram, csak meddo
> teljesitmenyt okoz.

tudományos szemszögből igazad van, az én amatőr
szemszögemből Hofi csak lefordította általam
könnyebben emészthetőre

szóval nekem van egy elektronikus "energy meter"-em,
ami csak a wattosat méri (ha minden igaz)

otthon tudok egy barkács hődrótost csinálni egy cekászdarabkából,
amit egy mutatóval be tudom "kalibrálni" néhány villanykörtével,
pl. 40, 60, 100Wattossal, vagy egy régi 3állásos rezsóval

ha mondjuk egy centrifuga 1 fázisú motorja az "energy meter"
által 60Wattot mutat, és a hődrótosom mutatója elmászik a
100W-os villanykörtével belőtt kalibrálási vonalra,

akkor a forgómorgó 60Wattja akár 0,26A lehet (60/230),
és a hődrótos 100Wattos vonalnál (100/230) akár 0,435A is lehet

tehát azt már érezhetem, hogy a cosfi nem lesz 1
valamennyi "meddő" is van benne, annak ellenére, hogy a
zsebemet csak a "wattos" terheli, de a drótos
jelzi, hogy a "wattos" és a "meddő" eredője
melegíti a villanymotorhoz vezető drótot