[Epitesz-barkacs] voltmero re: kvarccso elotete

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 10., K, 09:44:00 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval nekem van egy elektronikus "energy meter"-em,
> ami csak a wattosat méri (ha minden igaz)

És ebben bízz meg, ha nincs jobb műszered.

> otthon tudok egy barkács hődrótost csinálni egy cekászdarabkából,

szerintem nem fogsz tudni reproduktív műszert csinálni egykönnyen, nem éri
meg manapság, amikor utánad dobnak mindenféle műszereket. Persze, ha
kíváncsiság hajt, akkor rendben van.

> ha mondjuk egy centrifuga 1 fázisú motorja az "energy meter"
> által 60Wattot mutat, és a hődrótosom mutatója elmászik a
> 100W-os villanykörtével belőtt kalibrálási vonalra,
>
> akkor a forgómorgó 60Wattja akár 0,26A lehet (60/230),
> és a hődrótos 100Wattos vonalnál (100/230) akár 0,435A is lehet
>
> tehát azt már érezhetem, hogy a cosfi nem lesz 1

Nem lehet, hogy ha ügyesen nyomkurászod a kis elektronikus fogyasztásmérőn
a gimbeket, akkor egyszercsak látni fogod, hogy mutatja a cosfi-t is? Ha
nem, az áramot szinte biztos, hogy mutatja, és az az áram az lesz, amit a
barkács hődrótossal is mérnél, csak ez jóval pontosabb. Sőt, a feszt is
mutatja újabb gombnyomkodásra, onnantól csak összeszorzod a feszt és az
áramot, és kijön a látszólagos teljesítmény, amivel el tudod osztani az
általa mutatott wattosat. Aztán ellenőrzöd, hogy az így kapott cosfi
egyezik-e azzal, amit szintén ő saját maga mutat. :-)