[Epitesz-barkacs] voltmero re: kvarccso elotete

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 10., K, 09:45:57 CET

Hofferek Attila wrote:

> Az aram feszultseggel fazisban levo komponense a hatasos aram, a
> feszultsegre meroleges komponense a meddo aram, ezek eredoje a
> latszolagos.

Vajk arra gondolt, hogy egy melegedő huzal nem érzékeli, hogy az az áram,
ami melegíti, milyen viszonyban van egy neki nem érzékelhető
feszültséggel. Tehát egy hődrótos ampermérő (amilyet én még a büdös
életben nem láttam persze) csak az áram eff értékének a négyzetével
arányos kitérésű lesz jó esetben, és letojja, hogy ez most meddő vagy
wattos...