[Epitesz-barkacs] UPS kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 11., Sze, 03:27:40 CET

egy 600VA -s UPS-ben van egy 12V 7,2Ah-s zselés
(gyárilag ekkora jár bele.)

úgy érzem, hogy furcsán jár az "agya"
(az elektronikára gondolok) az alábbiak szerint:

1) régebben hálózat nélkül gombnyomásra elindult (akkuról)
  most csak felvillan a terhelés (mosz egy 100W villanykörte)
  azután "elejti"

2) ha van hálózat:

2a) ha nincs rajta terhelés: gombnyomásra elindul az elektronika,
    és a terhet rádugva működik

2b) régen a teher bedugott állapotában is gombnyomásra
beindult az elektronikája, most a hálózat megléte
ellenére gombnyomásos indulásnál azonnal "elejti"

3) ha a hálózat van, üresen beindítom, teher rádug
megy rendesen, de "áramszünet" emulálásakor "elejti"

gondoltam gyenge akksira is, mert most a zselés akkut  csak
külső töltéssel felpofozgatva 12,2V-ról 13,9V-ra szünt csak
meg az "akku nincs" hibajelzés.

akkut kiemeltem, 12V35W halogénnel "megkínáltam" (ami majdnem 3A,
a 7,2Ah-hoz képest kb 4C terhelés )
hamar lement 12,2Voltra, de azután már csak 3 perc után esett
csak 12,20-ról 12,19-re.

abból, hogy 4C terhelés alatt már csak 12,20Voltra áll be,
( bár azt már bírja ) lehet akkugyengülésnek felfogni?

ha "megfelelően erős" lenne egy akksi, 4C terhelés mellett
mekkora kapocsfeszültséget illene produkálnia?

és üresjáratban?

most üresjáratban 13,4V-ot mutat, ezt "élő akkunak" tekinti
ugyan, de teher alatt már "elejti" :-(