[Epitesz-barkacs] masik UPS kerdes

Lantos Gabor lantos.gabor at freemail.hu
2009. Nov. 11., Sze, 07:38:22 CET

Sziasztok,

Én ezt a szünetmentessé tételt már megcsináltam (hasonlóan adott volt a
szünetmentes Apc Smart Ups 1000 -es)
Ezen van két db. 5-5 ledes kijelző.
Az egyik 5 led a kihajtást mutatja (nekem a Vaillant kombi cirkót
üzemeltetve sose villant fel az első led se - tehát a szünetmentes szinte
meg sem érzi a kazánt, begyújtáskor sem).
A másik 5 led pedig az akkuk töltöttségi szintjét mutatja.
4 órányi folyamtos szünetmentes használat után is még 80% -os töltöttséget
mutatott.
A cirkó doksija szerint maximum 120 wattot vesz fel.
Ezzel nagyon boldog voltam, kis családom nem fagy meg kalkulációm szerint
kb. 24 órás áramszünet esetén sem.
Csakhogy van itt két apróság:
1. A tavaly téli Dunántúli árambalhé ellenére azt hiszem nagyobb probléma
lehet az idei téli gázellátás kérdése ismét, saját gáztározóm meg sajnos
nincs ( tudom, tegyek be egy vegyestüzelésűt is )
2. A gáz vajon "magától" jön ? Gondolom annak a fogyasztók felé
eljuttatásához is használnak valahol áramot - tehát vélhetőleg gáz se lesz
egy idő után (és itt ismét visszakanyarodtunk a vegyestüzelésű kazán - vagy
más, alternatív kazán - szükségességéhez )

Szóljatok, ha valahol nem stimmel a logikám ! -)

Üdv: Gábor