[Epitesz-barkacs] masik UPS kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 11., Sze, 13:31:02 CET

Lantos Gabor  <lantos.gabor at freemail.hu> 2009.11.11. 07:38:22 +1h-kor

> A cirkó doksija szerint maximum 120 wattot vesz fel.

a nem zárt égésterűben van egy keringető + elektromika
a zárt égésterűben van egy keringető + elektromika + venti

a zárt égésterű is belefér a 120Wattba

> Ezzel nagyon boldog voltam, kis családom nem fagy meg kalkulációm szerint
> kb. 24 órás áramszünet esetén sem.
> Csakhogy van itt két apróság:
> 1. A tavaly téli Dunántúli árambalhé ellenére azt hiszem nagyobb probléma
> lehet az idei téli gázellátás kérdése ismét, saját gáztározóm meg sajnos
> nincs ( tudom, tegyek be egy vegyestüzelésűt is )

a vegyes tüzelésűek leginkább nyílt vízrendszerűek
(tetőtérben tágulási)

a cirkók meg zárt, túlnyomásos vízrendszerűek (a tágulási
kicsi és autószelepes ellennyomású)

a vegyes tüzelésűt be tehetem a zárt vízrendszerbe, ha
van puffertartály 200 - 400 literes, de akkor a tágulási
is kell, hogy 40-60literes, de a cirkósba is leginkább
max. 8 literes szokott lenni.

> 2. A gáz vajon "magától" jön ? Gondolom annak a fogyasztók felé
> eljuttatásához is használnak valahol áramot - tehát vélhetőleg gáz se lesz
> egy idő után (és itt ismét visszakanyarodtunk a vegyestüzelésű kazán - vagy
> más, alternatív kazán - szükségességéhez )

aztán az 1 hónapja olcsóbbá lett gázról hozzátették, hogy 1 év múlva bőven
visszatér, mert a gázártámogatást is meg akarják szüntetni

lehet, hogy  1 év múlva lesz gáz elég, de a "mennyiért"
miatt lesz az alternatív.

( a geotarifával talán a jelenlegi olcsóbb gázt sem fogod elérni,
holnap, 1 év múlva meg már igen )

az áramról:

okt 22-én előre bejelentett szerelés volt a falu egyik felében
és a falu másik felében meg az utána levő hétfő lett kijelölve

ennek ellenére vasárnap is hosszú áramkimaradás volt,
pedig a faluban van vagy 20 kisfesz. trafó, tehát a
nagyfesz drótban lehetett hiba, pedig nem volt orkán, nem volt
jég, és nem volt zsákfalu sem