[Epitesz-barkacs] masik UPS kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 11., Sze, 23:26:42 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.11. 22:45:10 +1h-kor írta:

> Ez is egy megoldás, csak nem értem, miért ezt választották. Talán azért,
> mert az emberek (tán még a szakemberek is) úgy gondolják, hogy ha két
> aksit párhuzamosan kötnek, amik közül az egyik lemerült, a másik
> feltöltött, akkor óriási kegyenlítő áramok fognak folyni?

mondjuk a Titze Analog és digit... könyvében találtam olyan megoldást
PC alaplap szinten, hogy egy ( Dallas ) alkatrész ICL7663 és 2db diódával
BAT48 (Dióda Schottky) szétválasztott módon, ha az alaplapon nincs áram, a
memóriakártya egy akkuról kap áramot, de csak a diódával
levédett ág,  és ha begerjed az alaplap tápellátása,
akkor az akku tehermentesül, és utántöltés is megvalósul

ez a bypass ág is megvalósítható 2 diódával?