[Epitesz-barkacs] szinuszos UPS

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 12., Cs, 07:59:43 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a keringetőszivattyú kondenzátora pl. jobban örül a színusznak,
> mintha négyszögjelet kapna?

A kondi mindig valami segédtekerccsel van sorbakötve. Ha ide színusz
helyett négyszög kerül, azt a kondi nem veszi fel, ráküldi a tekercsre az
ugrásokat. Azokon meg, egy ilyen tüskesorral megspékelt, a motor által
létrehozott színuszféle van mindenképpen, az áram, hát azt most én meg nem
tudom mondani, hogy ilyenkor milyen alakú. Sőt, az is lehet, hogy a fesz
se színuszféle, mert a főtekercs direktben kapja a négyszöget. Ha lesz
alkalmam, megnézem szkóppal. Ugyan semmi jelentősége nincs.

Valszleg működik a motor, csak jelentős többlethő keletkezik benne a
felharmonikus áramok miatt.