[Epitesz-barkacs] OFFline-Online, volt masik UPS kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 12., Cs, 08:13:03 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a Lantos Gabi modern ketyeréjében is viszont a konnektorban levő
> 160 - 300 Volt közötti váltóáramot egyenirányítja, ez megy
> be az inverterbe, az inverter csinál 230Voltot és 50Hz-et
> és  állandóan lesz..rja a konnektorban levő hullámzó feszültséget
> és hullámzó Hz-et is, és állandóan az inverter által előállított
> szaft megy tovább (azaz galvanikusan leválasztott)

Ez még nem jelenti, hogy galvanikusan leválasztott, ez csak azt jelenti,
hogy stabilizál is. Ha galvanikusan is le van választva, akkor az azt
jelentené, hogy bedugsz egy szöget a kimenet konnektorába, miközben
mezitláb állsz a kövön, és nem ráz meg. Erre a másik lyukába dugod, ott se
ráz meg.

> már mindegy, a lényeg, hogy az én fiskaromat a tanyán
> nem lehetett beröffenteni :-(

Biztos van valami egyszerű trükk rá, csak bele kéne mászni jobban. Semmi
akadálya, hogy az inverter szabadonfutó módon elinduljon, és a saját
áramkörei által vezérelve csináljon egy kb 230V-os kb 50Hz-es feszkót.
Talán csak 1 dologra kell figyelni: lehet, hogy nem tud terhelés alatt
elindulni.

A másik, hogy az ilyenek lehet, hogy nem bírják tartósan a névleges
terhelést, felforr az agyvizük, magyarán leégnek mondjuk fél óra alatt.
Ezen is lehet segíteni, ha szétszedve működés közben valahogy detektáljuk
a lassan de határozottan emelkedő hőmérsékletű részeket. Pl a trafót. Ha
kap egy megfelelő ventillátoros hűtést, a probléma meg van oldva.