[Epitesz-barkacs] OFFline-Online, volt masik UPS kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 12., Cs, 00:12:27 CET

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2009.11.11. 23:33:49 +1h-kor írta:

> [...]
> vagy inkább felhasználási módot meg kell különböztetni. A hálózat
> nélkül nem induló táp tervezője valószínűleg azzal érvelne, hogy a táp
> csak arra szolgál, hogy (nagyon) rövid idejű hálózat kiesést
> áthidaljon, vagy hosszabb idejű hálózatkiesésnél biztosítson időt a
> tisztességes mentésre/kilépésre. Üzemelni egy ilyen tápról nincsen
> értelme, mert rövid az áthidalási idő.
>
> Inkább azon akadtam föl, hogy miért így használják az ON/OFFline
> elnevezést. Én éppen ellenkezően használnám. Merthogy klasszikusan az
> offline az valamitől időben és/vagy térben elválasztott működésre

el is van választva pl. ennél a fiskars-nál,
hiszen mindaddig, amíg van delej a konnektorban, akkor ki is van kapcsolva az
inverter (pl. a kimeneten ugyanaz a 210 vagy 230V
jelenik meg, ami a konnektorban elérhető) és az inverter
csak akkor kapcsolódik be, ha a konnektorban a delej lezuhan 200Volt
alá. (itt nincs galvanikusan leválasztva a bemenet és a kimenet)

> használatos, az online meg éppen a direkt összekötés képzetét kelti.

a Lantos Gabi modern ketyeréjében is viszont a konnektorban levő
160 - 300 Volt közötti váltóáramot egyenirányítja, ez megy
be az inverterbe, az inverter csinál 230Voltot és 50Hz-et
és  állandóan lesz..rja a konnektorban levő hullámzó feszültséget
és hullámzó Hz-et is, és állandóan az inverter által előállított
szaft megy tovább (azaz galvanikusan leválasztott)

*************
én azzal szoptam nagyot, hogy a tanyán gombnyomással való
beröffentést a fiskars 220V 1fázis hiányában nem támogatta

ha a 230Vos hálózatról a PC helyébe egy villanyfúrót dugtam,
és közben a hálózatot levettem, akkor a fiskars átváltott
akkura. Ha kikapcsoltam a terhelést inverteres állásban, akkor az inverter
elejtett, és nem tudtam ujra beröffenteni,
és ha egy gombnyomás erejéig a hálózatot rákapcsoltam,
fúrót elindítottam, hálózatot elengedtem, akkor megint be tudott az inverter
indulni, tehát a fiskars 220V50Hz indítójel nélkül
nem indította el az invertert

aztán, hogy ezt milyen szóval illetik az UPS szakmában, az
már mindegy, a lényeg, hogy az én fiskaromat a tanyán
nem lehetett beröffenteni :-(