[Epitesz-barkacs] erdekes meres Re: ivszakadas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 12., Cs, 12:03:35 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egyik irányban a higanygőzős kapocsfesz, a gerjedés függvényében
> 20V -tól 90V felé növekszik, az előtéten meg 200-tól 130felé csökken,
> és ez logikusnak is tűnik
>
> ha a műszer drótjait megcserélem, akkor a higanyos kapocsfeszültségét
> 220V-nak mutatja, a felizzott villanykörtén meg nullát mutat
>
> szóval olyan, mintha félutas egyenirányítás lenne

Vagyis egyutas, hááát érdekes. Én még ilyet sosem tapasztaltam.
Ha nem a műszered a hibás, akkor kapcsold egyenfesz mérésre, és kell
látnod egyenfeszt. Lehet, hogy a cső csak az egyik irányban vezet. Nem
villog a lámpa? (Bár elég hihetetlen, mert a 10+ ms már elég idő ahhoz,
hogy kialudjon.)

> ampermérés állásban:
> viszont a 10Amperes állásban a 10A-es kapocsra kötött drótok
> (sorba vannak kötve a hálózati kapoccsal) ennek ellenére
> nullát mutatnak, mintha nem is venne fel áramot a hálózatról,

Itt meg az lehet a baj, hogy egyenáram állásban van a műszer.