[Epitesz-barkacs] erdekes meres Re: ivszakadas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 12., Cs, 11:03:16 CET

> (Nálam az van, hogy az előtét nem csak izzó, hanem trafó szekundere is. Ha
> nincs bekapcsolva maga a trafó (külön kapcsoló), akkor ő csak egy vacakabb
> fojtóként szerepel. Ha bekapcsolom menet közben a trafót, amikor már
> felmelegedett a cső, akkor nő meg a fesz 260V-ra. Ha viszont így felejtem,
> és leoltom a lámpát, majd sokkal később újra felkapcsolom, az izzók
> annyira igénybe vannak véve, hogy jó eséllyel kiégnek. Lehet, hogy nem is
> 260V az, hanem 300, olyan rég volt, hogy már nem is emléxem, meg kéne
> mérni.)

érdekes mérési eredmény:
van egy sinometer "M-830B" nevű digi multiméter

váltóáramú mérés 600VAC állásban:

talán régen a higanygőzös egyenirányításhoz hasonló ok miatt:

a higanygőzös a digi drótjainak (piros fekete)állásától függően mér

egyik irányban a higanygőzős kapocsfesz, a gerjedés függvényében
20V -tól 90V felé növekszik, az előtéten meg 200-tól 130felé csökken,
és ez logikusnak is tűnik

ha a műszer drótjait megcserélem, akkor a higanyos kapocsfeszültségét
220V-nak mutatja, a felizzott villanykörtén meg nullát mutat

szóval olyan, mintha félutas egyenirányítás lenne

ampermérés állásban:
viszont a 10Amperes állásban a 10A-es kapocsra kötött drótok
(sorba vannak kötve a hálózati kapoccsal) ennek ellenére
nullát mutatnak, mintha nem is venne fel áramot a hálózatról,
pedig annak azért (logikai okból is) a forgómorgón csak be kellene
jönni

nem tudom, hogy a digimétert mi tudja ennyire meghülyíteni?

azt még nem próbáltam ki, hogy az "energymetert" még nem
kapcsoltam be a rendszerbe.