[Epitesz-barkacs] glimmlampa

Dienes Jozsef dienes.jozsef at rh.bmf.hu
2009. Nov. 13., P, 12:05:52 CET

2009.11.13. 10:59-kor jhidvegi irta:

> Meg azt is, hogy ha pixelekből ezt összerakom:

> akkor nem feltétlenül ezt csinálom, mert valszleg a rajzolóprogram
> pirosa és zöldje nem teljesen csak piros és zöld.
>
> Direkt ezt így beállítani meg nem tudom, ahogy írod.

Dehogynem.
Elindítod a Programok/Kellékek/Paint-et (WinXP).
Bemész a Színekmenü Színek szerkesztése... ablakba és megnyomod
az "Egyéni színek definiálása" gombot.

A bejövő ablak jobb felén látsz egy nagy "szivárványos" mezőt,
tőle jobbra egy szürkeárnyalatos oszlopot (már ha feketéből
kiindulva érkeztél ide, egyébként meg az adott színnel egy
átmenetes oszlopot fehértől feketéig).
Ebbe az oszlopba egyszer bele kell kattintani (nemtommér),
utána már kattinthatsz a szivárványosba is, vagy mozgathatod
is rajta az egeret (lenyomott bal gombbal): alatta megjelenik
a kiválasztott árnyalat egy téglalapban (Szín|Egyszínű)

A jobb szélen látod a(z additív) színösszetevőket, Vörös=R
Zöld=G, Kék=B. Ide Te is beírhatod az értékeket (0-255).

Nekem egyéként a narancssárgát (Vörös=255, Zöld=127, Kék=0)
kiválasztva, aztán a jobboldali "telitettség potit" lefelé
húzva jön elő az a bizonyos "barna" érzet, viszont a sárgából
(255,255,0) kiindulva sehogy se barnul, lesz egy olyan "cápazöld"
érzésem (van ilyen?), aztán már inkább fekete, de sehogyse barna.
Szóval vagy a szemem, vagy a monitorom, vagy az agyam...

Üdv:
     Józsi

UI: Nem leszünk ezzel a témával ki....va?