[Epitesz-barkacs] glimmlampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 13., P, 14:09:25 CET

Hofferek Attila wrote:

> Amikro elkezdtük festeni a nappalit, és ilyen kórházi zöld volt, mi
> sárgás világos színt választottunk, elkezdtem felkenni, olyan
> rózsaszínes, pirosasnak láttuk, hogy a feleségem majdnem sírva fakadt,
> én is csodálkoztam picit. Mire befejeztem, vigyorgott mint a vadalma.
> Nagyon érdekes volt.

Igen, és biztos számos ilyen jelenség van még.
Azért az is érdekes, hogy ha különféle fényeknél megnéz az ember egy fehér
lapot, amiről tudja, hogy fehér, azt fehérnek is látja. Leginkább én a
kétféle kompakt lámpánál próbáltam, az egyik ugye 2700K-s, a másik meg
6000K-s, de aki a kék ég alatt nézi árnyékban (kék fény jön fentről), vagy
egy nátriumgőz lámpa alatt, az is fehérnek fogja mondani a környezet
fényeit is figyelembe véve.