[Epitesz-barkacs] 20lux-os fenyintenzitas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 14., Szo, 00:21:53 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.11.13. 21:19:30-kor írta:

> de o csirket akar megvilagitani szakirodalomban eloirt mertekben. nem tudja
> a csirkeket megkerdezni, hogy jo-e a megvilagitas, nyomjatok-e mar a
> tojatot?

:-) igeeeen,
---------------------
közben találtam egyéb használható adatot:

http://www.hegenet.hu/farm/csibek/harco/technologia.htm
BÁBOLNA Harco Tojóhibrid
5. Világítási program
Biztosítsunk 2,7 Watt/m2 fényerősséget az állatok szintjén

ez még a betiltás előtti villanykörte idejéből

egy panelházi, családiházi wc-ben (kb. 1m2) kb. 40W elég volt
a betiltott villanykörtéből

ennek alapján kb elég a tyúkólban annyi, mint a színházban a lábvilágítás
---------------------

de ma már embertémában a lux, lumen, candela is már kerülendő :-)

pl.
http://www.terve.hu/jaroli/tervek_1/diploma-gepeszet-tanulmany.pdf
világítás teljesítményigénye
itt is w/m2    pl. wc, folyosó 3m2  5W/m2 -> 15W

itt nincs ugyan kompakt fénycső írva sehol, de a családi ház
1m2 -es wc-jében egy 40W-os villanykörte újolvasáshoz
is elég, ezt kb egy 9W-os kompakt fénycső bőven megtenné

tehát az új 1m2 -es budiban egy 5Wattos kompaktfénycső egy
kb 25W-os betiltottal lenne egyenértékű, ahol újságot már
nem olvashatnál
-------------
a fenti 5W/m2 budivilágítást kicsinek gondoltam, de neeeeem :

az EU szerint itt is W/m2 -ben kell gondolkodni az alábbi
képlet szerint:

EU országok jogszabály tervezetei (Notifikáció): A cél: még a tervezet
stádiumában kiszűrni a tagországok esetlegesen technikai akadálynak minősülő
nemzeti rendeleteit, ennek érdekében folyamatosan közzé tesszük az aktuális
jogszabálytervezeteket magyar és angol nyelven, kereshető adatbázisban.

profitalhatsz.mkik.hu/notifikacio/linked.../notifikacio_758_80147hu.doc

C1. táblázat:  Referenciaértékek a maximálisan megengedett elsődleges
energiateljesítmény-együttható (MPPEPC) és a maximálisan megengedett
szénteljesítmény-együttható (MPCPC) kiszámításához a (nem lakáscélú) épületek
esetében
Elem vagy rendszer =  Referenciaértékek/műszaki előírások

Világítás – beépített fajlagos teljesítmény
Irodai, raktár- és ipari helyiségek =
a használatban lévő területnek megfelelő megvilágítás osztva 100-zal, majd
pedig szorozva 3,75 W/m2/100 lux értékkel

Egyéb helyiségek = a használatban lévő területnek megfelelő megvilágítás
osztva 100-zal, majd pedig szorozva 5,2 W/m2/100 lux értékkel

itt 5,2W/m2 kompakt fénycsővel számolva az 1m2-es budiban az
az egyenlő a betiltott 25Wattos villanykörtével

jól saccolom?