[Epitesz-barkacs] 20lux-os fenyintenzitas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 14., Szo, 09:33:57 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.14. 07:00:01 +1h-kor írta:

> Csak szólok, hogy itt nem a fény a legfőbb dolog talán, hanem a
> hősugárzás. Szóval, ha ennek megfelelő fényt adsz valami hideg forrásból,
> pl fénycsőből, ledből, akkor lehet, hogy az pofára ugyanaz, de nem lesz
> jó.
>
> Szóval, ha már találtál ilyen adatot, akkor ezt így is használd, és be fog
> jönni. Bábolnán sokmindent tudtak, ami nekik bevált, attól kár eltérni.

most ugrott be az emlékkép:

kb. 18 - 20 évvel ezelőtt jártam
Felsőpakonyban (Pest megye) egy nagy tojótelepen, ahol a
"letojt" tyúkokat 100Ft/darab áron árusították

a kb 10 méterenként a tetőről belógó foglalatba csavart
60Wattos villanykörték adták a világítást, és "reflektor"
sem volt volt az égők felett.(ablak nélküli betonbarakk)
(kb olyan, mint építési helyszínen a csillár helyett
belógatott csupasz villanykörte a vakolás idején)

szóval ilyen "napvilágnál" éltek ott a tojók, és ott bent
csak annyi volt a fény, hogy éppenhogycsak láttunk
( az átnevelés -- azaz hagyományos udvar valódi napfénnyel,
kifutóval, kapirgálhattak -- idején iszonyatosan idegesek
voltak a napos időben, és csak este --azaz alkonyatkor --
vagy nagyon borult időben csitultak el )

nagy valószínűség, hogy nem 6000K -s kompakt fénycső lesz
nekik, hanem hagyományos villanykörte