[Epitesz-barkacs] 2 motoros hutoszekreny

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Nov. 16., H, 13:20:32 CET

>Igen, tudom, ipari környezetben gyakran látom,
>hogy ezzel oldanak meg - jó drágán - sokmindent.
>Otthon annak jó, aki bele tud mászni a
>részletekbe, tud vele mit kezdeni. Tehát nem kell szakembert fogadnia.

Jopar evvel ezelott volt egy kis ralatasom a
Klockner Moeller cuccaira. Ott megvetted a plc-t,
hozza egy programozot es lehetett irkalni a
progit, villogott a led. Volt valami pc-kartya
is, azzal pc-n lehetett a programot irni es
attolteni a plc-be. A gond foleg az ara volt, 50
ezer a plc, 30 ezer a programozo, ugyanilyesmi a
pc-kartya. Szoval nem az a kategoria volt, hogy
kivancsi vagyok a kulso homerseklet valtozasara
ejszaka, veszek egy ilyet es kesz. Most talan mar
olcsobban is vannak plc-k, de ezek altalaban
ipariak, ettol mar eleve dragabbak, masreszt nem
kello kiepitettsegu alapban, ha meg veszek hozza
boviteseket, akkor megint marha draga.
De a lenyeg, hogy ezeket eleve ugy talaltak ki,
hogy ezerfele feladatra alkalmasak legyenek, es a
vevo maga programozza, olyan egyszeru. Biztos nem
mindenki alkalmas erre se, de pl. muszakiak mar
elegge. Nem is kell programozni, inkabb logikai
folyamatokat kell felismerni, es egy szuk eszkozkeszlettel "papirra" vetni.
Ezzel szemben ma az van, hogy kell egy idozitett
kapcsolo a wc-be? Nosza atmel panel, megirod
bascomban vagy asm-ben, es megy. Eleve egy 10-es
a hardware, ha meg kell egy szakember
programozni, akkor meg dragabb lesz. Kell egy
garazsnyito is, nosza megegy atmel panel. Kell
egy esoerzekelo-szivattyu kapcsolgato is, nosza
megegy atmel panel. Ez nem palya, nem lehet egy
hazat atmel panelekkel kitapetazni.
A hazvezerlo pc-t is meg kell venni, de utana mar
ezerfele dolgot meg lehet vele csinaltatni. Ezt
se fogja mindenki tudni, de aki plc-re meg tudja
erteni a letradiagramot, az erre is fog tudni
modult irni. Nekem legalabbis vegig az jar a
fejemben, hogy olyat csinalni, amit a leheto
legtobben tudnak hasznalni, kifejezetten nem
ipari, hanem home teruletre. millio regebbi pc
poorosodik a boltokban, de talan mar a
haztartasok polcain is, amit lecsereltek, de meg
tokeletesen mukodnek. Ezeket lehetne folhasznalni.

>Na jó, de ha mondjuk - most téma a másik listán
>- valakinek kell pl egy kültéri-beltéri homéro,
>és slussz, semmi csicsa, semmi rádió, semmi
>min-max meg pontosido, háttérvilágítás... adva
>van a kijelzok mérete, tipusa, a tápellátás
>módja, a vezetékhosszok, idojárási viszonyok,
>ezzel minden meg van szabva. Mit lehet ezen
>csicsázni, ötletelni? De más példát is tudnék agyalni.

Megjelenites, adatbeviteli felulet. Ha ezt a
feladatot megirod asm-ben, akkor egy kicsi es
gyors programot kapsz. De ha barmit valtoztatni
kell, akkor csak a programozo tudja hatekonyan
megcsinalni, a forrasban javit, ujrafordit. Ha a
forrast atadja, akkor is kevesen fogjak
megerteni, atlatni az asm-et. Ha basicben irja
meg es atadja a forrast, akkor mar a basicet
ismero felhasznalok is meg tudjak oldani. Ha meg
egy ertelmezo fut a vason, akkor esetleg egy
egyszeru szovegfileban javitva lehet valtoztatni.
Talalkoztam ilyen konyveloprogrammal, aminek az
elso futtatasakor egy nagy tablazatot kellett
kitolteni, es aszerint futott a program. Es
konyvelok is tudtak kezelni igy, nem kellett a programozonak testre szabni.

Az autot tudnam peldanak emliteni, iszonyatos
bonyolult dolgokat lehet par kezeloszervvel
iranyitani egy utcai autoban. De pl. egy f1 auto
kormanyan a 30 gombot mar nem mindenki tudja
hasznalni. Minel inkabb sikerul egy hazvezerlest
utcai auto stilusban megoldani, annal onjarobb
lesz, annal tobb ember fogja tudni hasznalni.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu